Film Top10/2013

Patrząc na oceny ,które uzbierały się na moim filmłebowskim koncie muszę przyznać,że to był dobry rok filmowy.
Chociaż nie wszystkie głośne premiery zdołałem oblukać 
to sporo dzieł zachwyciło całkiem niespodziewanie.
Tak jak w zeszłym roku postanowiłem wyróżnić też jeden serial,bo...
bo warto :) ...no to do dzieła.

10.THE CONJURING (7.5/10)
Oglądając wiedziałem,że "to już było" ,ale... nie mogłem się oderwać.
Bardzo dobrze zmontowany straszak.
Po "Dead Silence" ,kolejna pozycja,która będzie przeze mnie zapamiętana.
James Wan zdecydowanie wychodzi na plus z horrorami.

9.PRISONERS (7.5/10)
 Ciężki,mroczny klimat..i tak przez cały film.
Detektyw,ojciec,córki,małe miasteczko.Dobry thriller,tyle powiem.

8.WRECK-IT RALPH (8.0/10)
Świetna animacja,wszyscy,którzy grali kiedyś na automatach, 
commodore 64,atari czy amidze wiedzą o co chodzi.
"Jestem zły i nigdy nie będę dobry; Nie jestem dobry, ale nie ma w tym nic złego".
Warto :) !

7.POKŁOSIE (8.0/10)
Bardzo dobra rodzima produkcja.
Dwaj bracia,których na pierwszy rzut oka wszystko dzieli ,
próbują wyjaśnić przeszłość własnej rodziny.
Mocne kino! 

6.THE HUNGER GAMES: Catching Fire (8.25/10)
 Po pierwszej części nie byłem zbyt optymistycznie nastawiony do kontynuacji.
Jakże miłe rozczarowanie ogarnęło mnie po drugiej części przygód Katniss.
Film nie jest już tak młodzieżowy jak w pierwszej części,
co wychodzi mu tylko na dobre,pozytywne rozczarowanie.
Dobrze się ogląda.

5.LIFE OF PI (8.5/10)
 Historia życia Piscina Patela.
Zamysł i koncept filmu sprawił, że na chwilę oderwałem się od rzeczywistości...czyż to nie o to chodzi, by na chwilę poddać się refleksji, coś przemyśleć, do czegoś dojść,coś przeżyć.
Zdecydowanie warto !


4.ARGO(8.75/10)
 Film oparty na prawdziwych wydarzeniach. 
Historia tajnej operacji ratowania sześciu amerykańskich zakładników porwanych w Teheranie w 1979 roku.
Trzyma w napięciu ! 


3.CAPTAIN PHILLIPS (8.75/10)
 Somalijscy piraci porywają amerykański frachtowiec,
to wydarzyło się naprawdę.
Całość robi wrażenie,szczególne brawa dla aktora,
który niedawno prowadził taksówkę,a w filmie...
nie ustępuje aktorsko samemu Hanks'owi.
"Irish,czy ja wyglądam na żebraka ?" ;)
Po-le-cam !

2.ZERO DARK THIRTY (9.0/10)
 Jeden z lepszych filmów jakie kiedykolwiek oglądałem. 
Wg mnie rewelacja - napięcie, akcja, klimat, 
a ostatnie dwadzieścia minut to już majstersztyk.
Pozycja obowiązkowa !! 


1.GRAVITY (9.5/10)
 Techniczny majstersztyk,nie sposób się oderwać!
To się nazywa "umiesz liczyć ,licz na siebie".
Mnie porwał i napewno jeszcze kilka razy zwyczajnie w świecie opadnie mi szczena podczas ponownego seansu.
Bravo,bravissimo !! 


...a na koniec serial,który w tym roku najbardziej przypadł mi do gustu.
THE KILLING (8/10)
 Przez dwa sezony trwa śledztwo mające wyjaśnić ,
kto stoi za śmiercią 17-letniej Rosie Larsen.
Uwierzcie,wciągnie Was,a zakończenie wprawi w osłupienie.Polecam !!

Komentarze

Simon pisze…
Brawo za Grawitację na 1 miejscu. Kawał znakomitego filmu bez dwóch zdań. Z pozostałymi pozycjami zgodziłbym się bardziej (Kapitan Phillips) lub mniej (Obecność) :)